onsdag den 26. juni 2013

Bekæmpelse Child tid i form af uddannelse og læring

Introduktion

udfordrende spørgsmål med lidt én arbejdskraft er ofte et udviklingsland situation, der skal ende med at blive grundigt undersøgt. World Vision Indien er overbevist om, at børn er normalt i øjeblikket udnyttet, og også presset mod arbejdskraft, så længe de ikke deltager nogen form for institution gentagne gange så godt, som vi har en virkelig nødt til at producere en væsentlig metode til at håndtere dette spørgsmål.

Indien stadig koordinator det største antal af baby arbejdere i verden i dag. Ifølge Census 2001 har der været 12,7 mio økonomisk aktive unge i aldersgruppen med 5-14 år. Sorten syntes at være 11. flere tusinde i løbet af 1991 (en folketælling) dermed byder på en stigning fra availablility af yngling arbejdere.

Uddannelse er en af ​​mange væsentlige element i enhver nyttige prøve og purge Baby arbejdskraft. Der kan være en mængde faktorer, som fører til en præcis barn, vil blive omdannet til børn arbejdsmand.

børnearbejde og uddannelse er stærkt indbyrdes forbundne. Ifølge for dig at nationale menneskerettighedskommission involverer Indien, børnearbejde kan aldrig blive udryddet undtagen lovpligtig primære undervisning op til denne alder med hensyn 14 er implementeret.

følgende papir, forsøger forfatteren at møde de delimas forbundet med børnearbejde i Indien? Hvordan statslige planer have en indvirkning på det? Hvilken rolle skal uddannelse spille i aspekt til barn manuelt arbejde omkring Indien? Den nuværende påpege at inddrage uddannelse og læring i Indien omfatter nylig blevet undersøgt, plus lige hvordan det er normalt bidrager til børnearbejde. En vital evaluering af svarene kunne denne form for undersøgelser kan styre i retning af den mulige løsning.

Definition forbundet med ung arbejdskraft

Der er absolut ingen individuel universelt anerkendt definition er forbundet med spædbarn arbejdskraft. " Begreber sammen med definitioner normalt blandes og også nogle gange vage. Nogle eksperter hævder, at vilje børnearbejde vil være sådan en slags kompliceret happening, hvor en eneste forklaring, som afspejler alle facetter er faktisk ikke muligt. Børnearbejde er uden tvivl en social build, som er forskellig i form af skuespillere, historie, formulering samt årsag (Weston 2005).

Dybest set, at yngling arbejdere er børnearbejdere knyttet til de ulige jobmuligheder, som er dårligt for deres komplette udvikling. Disse unge børn er billigt effektive plus sandsynligvis involveret rundt tilføje til familiens indkomst.

Verdensbanken beskriver baby-arbejde for en kritisk trussel «fra dette synspunkt vedrørende de skader, det kan gøre for at varig landsdækkende investeringer (Weston 2005). ILO corelates din happening i skade gjort for dig at unge af hans eller hendes seneste forslag inden for bestemte sorter af den globale finansielle aktiviteter. UNICEF understreger, hvor situationen vil gå måde ud over de overvejelser for køb eller måske har den forbindelse, der vil den økonomiske aktivitet, plus indeholder en række problemer med husholdning gøre jobbet som igen bekæmper, mens du bruger ideelle interesse den lille ( Huebler 2006).

Fattigdom som grunden til lave skole deltagelse?

Child arbejde er normalt omhyggeligt forbundet til fattigdom. Mange utilstrækkelige mennesker er normalt kæmper for at styre skolens omkostninger eller måske anden institution omkostninger. De venner og familie kan være baseret på dette bidrag, at din gør arbejdet spædbarn gør for husstandens indkomst, og også området meget mere kvalificeret dallas skadedyrsbekæmpelse på hvoraf mod på uddannelse. Og når en familie skal komme op med et valg mellem at levere enten en dreng, og også pigen i skole, kan det være normalt damen hvem taberen.

"De fleste barn din tid er normalt forankret i fattigdom. Strategien til at tackle den udfordring kan være klar. Vi skal sikre hver en børn har chancen for skal nok skole, vi have samfundsmæssige sikkerhedsforanstaltninger programmer denne støtte noget usikre familier især til tider er forbundet med krise, og vi er nødt til at sikre, at voksne ansætte en chance for fremragende arbejde. Disse foranstaltninger, sammen med nyttige håndhævelse af love, der forsvarer børn forsyning, som teknik frem ", fru Thomas, direktør med ILOs internationale program for afskaffelse forbundet med børnearbejde (IPEC) sagde.

Det er ofte troet, at efterspørgslen efter skolekundskaber faktisk faldet, fordi den store skala lavere indtægter i dette land. Denne forestilling er blevet samtalte inde forskellige fora, at den utilstrækkelige mor og far ikke har råd til at sende hans eller hendes børn til at hjælpe skole, blot fordi de kan gå glip af din løn i deres babyer når løn handler-folk såvel som hushjælp.

Det vil blive omfattende kontrakt, at de væsentligste årsager genererer børnearbejde tendens til at være lav indkomst i tillæg til underskud på viden (Basu et al, 2009;. Ravallion og Wodon, 2000). Børn virkelig er en i økonomisk henseende levedygtig arbejdsudbud vedrørende meget fattige forældre, så det er ingen reel overraskelse, når man finder børn interesserede i en vis grad af familiens arbejdskraft inde landøkonomierne (Ravallion plus Wodon, 2000). Med de særlige forudsigelser, at børnearbejde plus uddannelse og læring tendens til at være erstatninger, måske større arbejdsmuligheder være at tiltrække små børn væk fra college i en tidlig alder. Som en slags resultat, kan dette muligvis ende med at blive yderligere at tilføje til intergenerationel fattigdom (Ravallion og også Wodon, 2000).

Fattigdom fortsætter med at være den mest populære grund udbydes til utilstrækkelig klasser fremmøde og større forekomst i forbindelse med barn din tid (Jensen samt Nielson, 1997; Basu et al, 2009;. Ravallion og Wodon, 2000). Dommen, der vil sende børnene til at operere, vil blive tæt knyttet til, uanset om de er leveret i skole. Forældre inden fattige kære kunne være mere usandsynligt at indskrive deres børn inden uddannelse og læring, mens de langsigtede effekter forbundet med instruktion eventuelt kan forhindre disse folk kommer fra kommende fattigdom. Sommetider husstande blot ikke er i stand til at købe dem på trods af, hvordan altruistiske forældrene kan muligvis være.

I den situation er forbundet med stor familier, bliver givet fødsel til hurtig inden fødslen og arbejdskraft arrangement kunne have betydelige fordele, eftersom sandsynligheden hensyn finde dig selv i et mindre familiemedlemmer normalt er højere (Patrinos foruden Psacharopoulos, 1997) . Store familier indeholder den fordel at sprede deres særlige opgaver. Derfor kan begyndende orden og ligestilling ind i en god vigtig faktor med at beslutte, der forbliver i uddannelse plus der ikke gør. Ældre spædbørn måske udskifte til din mor eller far fra den manuelle arbejdskraft, og også inde i bopæl (Patrinos plus Psacharopoulos, 1997), mens mere strålende spædbørn måske kan være tilbøjelig til at gå i skole.

Bortset fra omsætningen i ægtefælle og børn forskellige andre aspekter udføre en væsentlig faktor, mens i beslutningen involverer mor og far til at sende deres særlige børn, der vil klasser med henblik på at arbejde. Erfaringen viser, hvor udelukkelsen om udvalgte grupper, fremherskende kulturelle normer, tradition, forælder uvidenhed, ligegyldighed med den føderale og ingen instruktion program (eller et dårligt køre uddannelsessystem) er de mange af de andre determinanter for forældre til ikke at give deres børn til skole. Ifølge Shantha Sinha, tilsynsførende tilhører MV Foundation, eksisterer spædbarn tid inden for boligområder, hvor: Der er bestemt ingen skik at sende børn til uddannelsesinstitutioner i tillæg til mindre social kraft med henblik på at hjælpe til at gøre det; nuværende selskabelige normer accepterer børnearbejde, ville forældrene ikke have en anderledes og business arbejdsgivere drage fordel af denne situation; at opdragende metode er ikke lyst til at tilmelde såvel som coach fattige, lavere klasse børn .

Ret til at blive i stand til Uddannelse som Børnearbejde

Uddannelse kan være nyttige for at styrke folk økonomisk foruden socialt, kvinder og mænd mangler forbundet med at have adgang til fremragende uddannelse kan helt sikkert medføre forstærket mængde spædbarn arbejdere. Som pr dine retten til uddannelse regningen, giver hvert barn den rette til gratis plus påkrævede uddannelse op 14 år, der bygger inspiration af ens liv. Det er vores pligt at præsentere skoletasker til disse typer af unge som et alternativ til de faktiske rag poser og hjælpe dem til at få deres egen ret.

Sammenkædningen mellem lille tid og også uddannelse kan frit samtalte og endnu ikke ansat på et politisk niveau. Uddannelse er en vigtig deltager i at stoppe et barn tid skal have dette center skridt fra alle et barn tid diskussioner. I selve millenniumudviklingsmålene denne FN og især store udenlandske område arrangeret mål for at være sikker på, at blot 2015 næsten alle unge alt det fulde kursus om primær uddannelse og læring, og at der vil være pige eller dreng paritet i uddannelse. < / p>

Disse mål kan ikke opfyldes med hensyn til jeres aspekter det medføre spædbarn arbejdskraft samt forebygge meget dårlige familiemedlemmer gennem mailing unge til at hjælpe klasser vil blive behandlet. Blandt de mest afgørende skridt væsentlige er: Implementering er forbundet med gratis såvel som påkrævet uddannelse; Beskæftiger mens du bruger grænser for dig at piger uddannelse; Sikring af hvilke unge behandler dit universitet, som kan være barn behagelig og også et sikkert plus indeholder glimrende forståelse miljø; Tilrådighedsstillelse ganget uddannelsesmuligheder for børn og unge, der hidtil ubesvarede væk på elegant skolegang; Tackling med landsdækkende fravær med af fagfolk uddannede lærere; Raising domstol anerkendelse for at rette børnearbejde.

Som for alle de faktiske offentlige registre, der er omkring tolv millioner spædbørn generelt involveret i lille manuelt arbejde og vil være uden skole. Siden april 1, 2010 og uden viden er vokset korrekt af næsten hver eneste lille en omkring Indien selvom desværre har retten til at være i stand til Education Act ikke gjort hver præcis udbuddet for at tage dit barn arbejde igen direkte ind i almindelig skole .        

The Right, der vil Education Act kan gøre regelmæssig undervisning obligatorisk beregnet til 6-14 sæson før at øge dette liv for børn. Men hvorfor gør du ikke anser folk børn, der desværre arbejder da arbejdere, fordi hjemmehjælp?

Trods den sandhed, at lille din tid kan være en stor forhindring for at komme til at sikre Sarva Shiksha Abhiyan også at gennemføre den rette med henblik på at uddannelse regningen, ind i dit marked vil ikke snakke omkring situation med lille manuelle arbejde med som hvordan det vil hjælpe med at tackle denne form for massive dilemma, der kan følge heraf alvorligt rod i byerne, som det er i virkeligheden en meget vanskelig opgave at udrydde det. p Som en komponent involverer faktiske civile samfund, vi alle burde opdrage hver af vores lyde for at gøre denne govt finde, at der er en slags behov med de ekstraordinære tilbud med hensyn til unge, der har tendens til at arbejde, fordi RTE skal være meningsfuld udelukkende, når alle disse små børn vil blive leveret i den krølle involverer almindelige skolesystem.

Hvorfor kan være fremragende skolegang således vigtigt?

Kvalitet træning præsenterer trænet en chance for at tænke, til at træffe valg, modtage valg og skrive sin mening. Relevansen forbundet med grundlæggende viden for alle babyer vil være angivet i den kombinerede kræve om konventionen omkring rettigheder i forbindelse med denne Child (CRC), at børnearbejde konvention 138 og også 182 i Den Internationale Arbejdsorganisation organisationer (ILO) sammen med Millennium Development Goals (MDG) er rettet mod særlige erkendelse er forbundet med vigtig viden for nogen babyer (drenge og piger) igennem, at 12 måneder 2015. Sarva Shiksha Abhiyan, under din flagskib for regeringen at inddrage Indien, foruden formålet er at levere værdifulde plus relaterede alvorlige instruktion for mange børn fra befolkningen 6. alderen 14 år.

Fjernelsen med børnesikring gang er normalt forbundet med bestemmelsen med gratis, fuld tid, officielle uddannelse af høj kvalitet. Erfaringen viser, at mange børn ikke skal have muligheder dog at være effektiv, da du vil finde ikke gode klasser på markedet, eller af den grund, der normalt ikke er inspireret til at deltage i den egentlige skole. Det skal med det en time er faktisk at hjælpe med at bringe en hel revolution i den del af universitetets undervisning med henblik på at omsætte til praksis ret til at hjælpe nul omkostninger og krævede top kvalitet instruktion, der vil bekæmpe børnearbejde.

Building klasser plus gælder børn ikke er tilstrækkelig til at holde den slags børn, mens i skolerne. Det er desuden vigtigt, at styrke den høje kvalitet med hensyn undervisning i dine universiteterne at nedsætte den faktiske nedgang out pris og i sidste ende reducere spædbarn manuelle arbejdsgange incidenser. En ud af årsagerne med børnearbejde er en svag top kvalitet med hensyn uddannelse. Børn har ingen idé nemme metoder til at undersøge og skrive. Der kan være fravær forbundet med professorer sammen med til tider kan du finde nogen undervisere på skolerne. Hvis professorer er der, de ikke ankom til skolen rutinemæssigt primært fordi næsten alle de trænere foregår ud af betydeligt væk steder i tillæg til de ikke gerne vil slappe af i selve landsbyen. Så mange mennesker foregår én gang i hele 2-3 måneder, klem fremmøde i tilmelde samt besøge igen. Forældre tror hvad dælen bruger sende vores unge at hjælpe gymnasier, mens der ikke er nogen træner mens der i de klasser, og som en konsekvens det virkelig er meget bedre for at levere dem alle til din arbejdsplads, så de kan også bidrage til denne familiens indkomst.

Udover fattigdom, meget dårlig top kvalitet af skolegang er afgjort en anden tilføjer spørgsmål for at ung arbejdskraft. På bare én fretting hånd vi diskutere i det gratis såvel som påkrævet uddannelse for at få unge selv om vi alle ignorerer, at eksperter hævder, uanset om din uddannelsesmæssige faciliteter tendens til at være der, er 100% kids generelt indskrevet selvom underviserne bør du ikke fundet dig selv i din skole. Forældre sende deres menigheder til institution, men snart efter at give ofte beregnet til en lang tid, de vil bestemt hvoraf pædagog ikke ankommer på lærere selvfølgelig, hvis han / hun kommer, behøver han / hun ikke undervise denne børn. Deres børn ikke ved, hvordan at undersøge og producere sammen med do ukompliceret aritmetik, automatisk disse mennesker ophørte at sende deres egne unge til at være i stand til skole. Efter flere tid, sende far og mor deres særlige babyer til figureout se, at det ikke er deltager i skole plus at gøre noget. Ifølge hjælpe administration data, vil du finde ca 440 mio spædbørn befolkning inde Indien og fra ideen omkring 96% babyer vil blive indskrevet i uddannelsesmæssige faciliteter, men hvad med denne 4% spædbørn, der er tilbage ud. Spisebordet nedenfor viser kvaliteten af ​​uddannelse i vores klasser som et resultat af forståelse udfald forbundet med spædbørn af I VIII klasser.

Class-wise procent forbundet med babyer, der kan læse

Class

Kan ikke studere penge bogstaver

Kan læse store bogstaver

Kan forstå små bogstaver

kan studere nemme ord

kan undersøge nemme sætninger

alt

I

56,2

25,5

10.3

5.7

2.3

100

II

33,8

31,4

18,5

11,8

4.4

100

III

21,4

27,0

23,0

20,5

8.1

100

IV

12,8

21,0

22,0

28.2

15,9

100

V

8.5

15,7

19,2

31,0

25,7

100

VI

4.9

10,5

14,6

31,5

38.5

100

VII

3.7

7.6

11,3

28,3

49,1

100

VIII

2.7

5.5

8.1

23,4

60.2

100

alt

19,5

19,0

16,3

22,1

23.2

100

Kilde: ASER 2009

på toppen af ​​stand displays, som du kan finde om 19,5% babyer, der ikke kan forstå budgettet ord såvel som næsten med hensyn til 23,2% børn kunne læse simple sætninger. Det kan oversættes fra ovennævnte sager, hvor graden af ​​uddannelse og læring er ekstremt fattige, som det er så synligt, at det kun 60,2% børn, mastering med VIII standard, kan nemt gå gennem meget enkle sætninger.

Class-wise pct Børn, der kan gøre Arithmetic

Class

Nothing

Genkend Numbers

Fratræk

Opdel

alt

1 9

11-99

I

30,7

44,6

18,7

4,0

2.0

100

II

11,3

34,2

36,9

13,6

4.1

100

III

5.4

20,5

35,1

28.4

10,6

100

IV

2.8

11,8

26,7

34,8

24,0

100

V

1.9

7.5

19,8

32,7

38,0

100

VI

1.2

4.6

14.3

29,7

50,2

100

VII

0.9

3.4

10,8

25.3

59,7

100

VIII

0,6

2.2

7.7

20,8

68,7

100

alt

7.6

17.4

22,1

23,4

29,4

100

Kilde: ASER 2009

oven på spisebordet viser hvor du finder udelukkende omkring 68,7% børn i hele standard VIII, der synes at har lært at deltage i tillæg til spædbørn lærer division omkring klasse III. Kun relateret til 20,8% børn inde skole VIII, forstår subtraktion. Den oven på data vidner hvordan kvaliteten involverer uddannelse og læring er dårlig. Regeringen er faktisk koncentrerer kun om indskrivning alligevel hvordan om sagen er forbundet med mastering udfald af børn læring med forskellige klasser.

Class-wise% børn i Undervisning Klasser

År

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

2007

12,0

15,7

19,1

21,3

23,3

23,5

24.3

26.1

2009

17.1

20,4

22,2

23,4

25.3

27,6

28.2

30.8

Kilde: ASER 2009

tidligere nævnte skrivebord udstiller mønsteret præcis, hvordan børn lærer omkring regeringens kollegier tendens til at være til stede de særlige undervisning klasser for at forbedre deres vide udfald.

faciliteter inde School

% klasser med

Klasser I IV / V

gruppe I VII / VIII

2005

2007

2009

2005

2007

2009

Ingen fabrik med vand

21,4

15,7

15,5

16,6

12,9

11,4

Ingen fabrik med hensyn toiletter

39,0

22,3

16.4

22,6

14,0

10.3

Kilde: ASER 2009

tidligere nævnte stativ åbenbart illustrerer hvilke hvor dårligt nogle af vores universiteter ikke har de fleste af disse væsentlige faciliteter. Hvordan kan vi bestemt forventer små børn, der vil slappe af med hensyn 5 nogle timer med ingen mineralvand i tillæg til uden at vælge dit toilet. Den store problem er lidt fra de piger, der er i alvorlige instruktions klasser, og som et resultat af utilstrækkelige toiletter fleste af dem sænket fra din school.According for dig at Mr. Kapil Sibal, EU-udenrigsministeren om Human Resource Development, om 35% med uddannelsesmæssige faciliteter inden Indien har ikke de toiletter (The Hindu, 28-04-10).

Må forældre indse dette Exterminator dallas forbundet med uddannelse?

Mange far og mor i gården dele kan ikke være opmærksomme på værdien involverer uddannelse. Nogle i faderen og moderen overveje arbejde til en mere naturlig aktivitet, når man sammenligner med skal nok skole. Derfor er det bydende nødvendigt, at du bringer ændre med nogle af vores traditioner ud over at lade det være en ny kulturel norm, hvor barnet manuelt arbejde er faktisk krænkende. Når standardpriser er blevet brudt, mor og far ønsker, at deres særlige børn går der vil skole. Erfaringer gennem Indien viser, at selv på denne måde fra de svageste familier vil være meget godt kyndig med ændringerne uddannelse normalt give for at få ud af den onde cykel involverer fattigdom sammen med uvidenhed.

A Real Over-komne p Dette er normalt en konto på dreng ved navn Gomma Mahoto, som livsstil sammen med sine to nyere brødre, din søskende plus hans gamle mor Kali Mahoto inden for en lille landsby i forbindelse med Nunia Panchayat der falder, mens i skoven plaster på Dumaria Block, der er næsten uopnåeligt.

Hans far døde 11 mange år at komme tilbage, så snart han / hun endte med at blive kun 8-10 mange år. På grund af den intense fattigdom, hvorved hans ægtefælle og børn havde været gældende i, Gomma med en virkelig ungdommelig bliver ældre fortrolige med arbejdet som barn slid inden for en lodge hver dag periode, og også mens i aften til denne person hjælpsom punger ud hans lejlighed i tæt ved periode fastsættelse køb for at få en række ekstra kontanter beregnet til hans eller hendes familie. Han fandt ikke bedrøvet over den sag, han eller hun var i, men hver gang han eller hun ønskede at vanskelig opgave det tappert. Han ligeledes besad din drøm i forhold til hans fremtid, han / hun brugte til at erklære "Jeg vil blive en Engineer, og også han begyndte at deltage undervisning i hans by skole i forbindelse med hans eller hendes et par brødre plus tante foruden hurtigt fordi skolen ville slutte måske se på at gøre jobbet fra resort & bike holder hensyn til at få flere penge, da han besad en stærk spørgsmål om hans / hendes familie.

Gennem jeres Village Development Komité Nunia landsbyen, ADP udvidet være en hjælp til Gomma mahoto på den måde af Coaching undervisning i tillæg til pædagogisk assistance. Han sluttede sin 10th std. eksamen (Matriculation) med 68,8% af ar, og han / hun også sikret 100% i matematik. I Intermediate Course (I. Sc.) Hun har forankret første division ved at bruge 70% mærker. Nu er han forfølger B.Sc. Part 1 med matematik Honours. Han derudover hjælper med at gøre Undervisningen kurser med sin fritid.

Gomma Mahoto vokset en position stil for at nogle andre unge i samfundet. Han syntes at være komponent til den gruppe, der involverer børn, der synes at endte tidligere børnearbejdere og komme på dette tidspunkt rehabiliteret ved hjælp af forskellige WV initiativer. Han oplevede en mulighed for at mødes og også dele sine erfaringer med henblik på at Dr. APJ Abdul Kalam, denne næste præsident med Indien i 2007. Ser med sin tidligere Gomma sagde enhver, der har en drøm, tror ofte med at udføre problemer effektivt sammen med inden for en lang række vej.

Intet er faktisk ikke muligt lige indtil og medmindre du har en stærk lyst, som normalt understøtter at oprette din vej frem. Tak til World Vision til at støtte inde konstruere sin fremtid.

Gomma Mahoto og de andre tidligere børnearbejdere er plads kommende til

Dr. APJ Abdul Kalam, den første slags præsident vedrørende Indien

Det omfatter bevist, hvor skulle de små børn får monetære støtte, den slags mor og far, at der deres særlige børn tjek plus forblive skoler. De har ikke brug for hans eller hendes børn for dig at arbejde. I stedet forbundet med bekymrende om de særlige fordrevne overskud disse mennesker investere langt mere i deres særlige unge gennem den idé, at uddannelse vil være vejen til at levere disse folk en ny langt bedre overskuelig fremtid i sidste ende.

Rasoi hel landsby Birdha blok, Lalitpur, UP, er på listen over by, hvor elektrisk strøm ikke har nået. Shankarlal er 16 år alderen elev i forbindelse med 11th elegance hele landsbyen var ikke synes at være i stand til at gennemgå omkring natten og så denne person erhvervet at undersøge inde Solen blid kun sammen med han var meget bekymret med hensyn til sine mærker. Når din hund endte med at blive med 10. klasse, han eller hun har modtaget energi lyskilde placeret gennem Aparajita ADP, World Vision Indien. Grundet sol mild metode, de har været i stand, der vil analysen hele natten og din hund bestået tiende klasse eksamen sammen med gode karakterer. Nu er hans eller hendes liv er totalt forandret, kan der stadig være simpelthen ikke energi inde landsbyen, derfor din hund begyndte analyse undervisning og om aftenen øjeblik mindre end solens lys. 35students tendens til at gå til hans undervisning flere gange & kompenserende Rs. 50 / - hver at se at gebyrer. Han er i det 11. kursus & han er i stand til at holde på sin analyse på hans eller hendes egen.

Diskussion:

private område skal spille din store procedure inden omfattende uddannelse, hævdede Human Resource Development Minister Kapil Sibal samtidig rådgive en sort med revolutionære forholdsregler for at kunne inspirere dit marked for at tilbyde uddannelse til de mindre privilegerede.

Regeringen uddannelsesinstitutioner lokaler, skal han / hun sagde, kan bare gives for den private sektor for at gennemføre natten instruktions klasser med 50 procent elever fra et mindre beløb hædret sektioner.

"Municipal foruden regeringens uddannelsesfaciliteter kan blive tilbudt mod internet forretning kursus lige efter institutionens åbningstid. Du kan køre færdighed forbedring centre eller måske aftenskoler. Tag 50 procent lærde på et mindre beløb privilegeret klasse, kan føderale nemt betale deres bekostning. Rest 50% betaler deres gebyr "Sibal hævdede selv at levere den faktiske 38. Shri Ram bisættelsen foredrag her.

Beskriver folk læringsressource fremskridt som værende det afgørende element for at fastholde økonomisk vækst, Sibal hævdede 70 procent af de særlige laver arbejde mennesker syntes at være mindre end oplevet uden behov for større uddannelse. p Det er afgørende for at hjælpe kræver aa meget mere energiske skift i retning af ung manuelt arbejde inklusive barn hver dag din tid også gennem erhvervelse præcise strategier til at hjælpe os med henblik på at core mange børn under den alder, der er forbundet med fjorten mod skolerne.
Regeringerne er generelt ansvarlig for særlige nyttige proces, og de burde forfølge dette ansvar. Det er bare ikke bare vigtigt dette god kvalitet skolegang er aftalt til børn utvivlsomt med skole. Det er vigtigt, at der er dit behov for at udvikle en strategi med henblik på at generelt publikum funktion og også andre ikke-skolesøgende børn under en alder af fjorten i formel fuldtidsuddannelse. p Det er normalt vigtigt at etablere din norm, at arbejdet må bestemt ikke være en slags byrde vedrørende børn i skole. Som længere se, at denne by afgjort modtager hvor spædbørn udføre som et alternativ til sandsynligt, vil skole, barnet tid plus reducerede klasser engagement er ikke udryddet. Så der er behov for at skabe denne masse hurtige opmærksomhed om vigtigheden forbundet med skolegang og derudover denne uddannelse er en ret for barnet plus pigen.

Referencer Huebler, Friedrich (2006), Børnearbejde: Hvad er der galt med offentliggjorte statistikker, "noget, når du overveje, om" Bulletin nej?. 39 marts 2006 Intern program sponsoreret blot ved Global Policy afdeling, Afdelingen for Policy og Planlægning, UNICEF New York. Weston, B. (2005), børnearbejde plus Menneskerettigheder: Making Børn Matter. Lynne Rienner Publishers. Basu, Kaushik, "Børnearbejde: Årsag, Konsekvens samt Cure sammen med Bemærkninger om internationale arbejdsstandarder," Journal of Economic Literature, september 1999.

_______;. Økonomien vedrørende børnearbejde, "Scientific American, Oktober, 2003

_______, "The Global Børnearbejde Problem: hvad ved vi i tillæg til Hvad kan mange af os gør", (med

Zafiris Tzannatos), Verdensbanken Economic Review, 2003. Ravallion, M., samt Wodon, Q. (2000), Er lille værk fortrænge skolegang? Beviser på adfærdstendenser at kunne en stor tilmelding tilskud, The Economic Journal 110, C158-C175. Jensen, P. og Nielsen, H.S. (1997), Børnearbejde eller måske klasser fremmøde:? Beviser fra Zambia, Journal forbundet med Population Economics 10. 407-424. Patrinos, HA, foruden Psacharopoulos, G. (1997), familiens størrelse, skolegang samt børnearbejde i hele Peru: En empirisk analyse, Journal associeret med Population Economics 10. 387-405.

Primby

Automatic blog by iAutoblog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.