fredag den 28. juni 2013

Postmoderne, strategisk planlægning, Kashan Ishag, William Allan Kritsonis, Kashan Ishag, Educational Leadership, administration, ledelse, Supervision

Kashan Ishaq og også William Allan Kritsonis, ph.d. Introduktion Den endelige resultater mht. en meget god strategisk strategi kræver hver en interessenter generelt flytter inden en god retning. Mange klasser ledere falder kort i løbet af denne vigtige opgave. Forældrenes deltagelse kan være nok det vigtige områder, når en masse af uddannelsesinstitutioner erfaring udfordring. Facing denne udfordring, bør frontløbere tilhører skolen bevidst tilgang i retning af forstørrelsesapparat med den alternative opdragende procedure i form af at finde ud samt forståelse enkelte dele af dette riger, som betyder udarbejdet af Dr. Kritsonis. For os at rette dagens informative problemer, bør vi alvorligt undersøge problemer med den tidligere teknik sammen med gennemføre en postmoderne teori til dagens akademiske system. Uddannelsesmæssige chefer skal bryde fri fra deres egen frygt, der vil bære modificere plus antager at se, at sværere at løse den faglige proces alligevel elementet indebærer iver beregnet til forandring, fødselsdage, der kræver alle interessenter fra skolen.

formål på artikel Grunden til det indhold ville være at fokusere på, hvordan institutionen ledelse idé af de seks riger involverer dette betyder (Kritsonis , 2007) kan være strategisk integreres i rydde op informative komplikationer involverer i dag, plus dygtiggørelsen jeres skoler med i morgen. Dr. Fenwick W. English (2003) indeholder detaljerede den bedste måde postmodernisme kan ændre din nyttige metode i dag. Skoleforvaltninger burde have tillid til postmodernismen hypotese at skabe forandring i det informative system. Værdier af Pædagogisk Leader Hvad er normalt værdier foruden hvor nogle mennesker finder sted fra? Hvordan udføre hver af vores overbevisninger producere en forskel i den opdragende program i dag? I selve måder involverer kende gennem den faktiske Realms er forbundet med Meaning (2007), Dr. Kritsonis fremhæver kvaliteter til at få skabe en mand eller kvinder holistisk. Ifølge ham bør Et individ være professionel indenfor brug af tale, symbol, og gestus (symbolik), faktuelt holdt underrettet (empiri), kompetent med hensyn udvikle og værdsætte materiale i forbindelse med æstetisk betydning (æstetik), begavet, som har en ladt foruden disciplineret liv i forhold til at gøre det selv, mens andre (synnoetics), i stand til at hjælpe til at træffe kloge valg og kunne vurdere involverer rigtigt og forkert (etik), og også blev født med sammen med vital perspektiv (Synoptics). (Kritsonis, 2007, s. 15) pædagogiske ledere har en enorm belastning for slynge omkring synet på skolen. Ifølge at viljen Haydon (2007), Pædagogisk ledelse i disse dage fremskridt afgørende koncept i tillæg til god analyse vedrørende de grundlæggende idealer, vil medføre formålet er, og moralsk formål inde uddannelse individuelle kvaliteter inden opdragende lederskab, perspektiv, skole etos samt kultur, sammen med skoler som en nyttig samfund. (S.1) Oprettelse en slags køreplan i de arrangerede skolerne forbereder tillader akademiske ledere maksimere forældrenes engagement. En ikke nok organisere organisering kan forårsage monetære nedskrivninger vedrørende thescfool. Hjernen og Reid (2003), udtalte: Jo mere ekspansiv visningen involverer forældrenes engagement, jo sværere at udgifterne inde forvaltningen af ​​disse opgaver, og dermed specielt med meget fattige områder, at færre mulighed for dem, vil blive aktuelt er øko venlige (s. 293). Forældre vil blive forventes at tage ejerskab forbundet med forskellige produkter rundt skoler. Forældre vil stå for børnene fremmøde, adfærd plus motivation til at uddanne dig selv hele gymnasier og stadig yde bistand, der vil skoler. Brain plus Reid udtalte, Parental engagement er observeret at være en proces for alle sammen at hæve standarder, bygge innovative tætte bånd mellem klasserne plus mor og far fra distriktet sammen med godkende kulturel introduktion (2003, s.. 291). Forældre samt kursus instruktører tendens til at være fuld ægtefæller med stigende de i dag. McNamara (2000) påpegede, at den nuværende slid føderale regering giver placeret din fornyet fokus om forældre, at se, at produktive kammerater inden produktionen af ​​kyndige babyer (McNamara, Hustler, stronach, Rodrigo, Bresford, & Botcherby, 2000, s.. 474) . Postmodernisme manualer akademisk forvaltning gør brug af revolutionerende foruden kreative løsninger for at forbedre opdragende system. Pædagogiske frontløbere brug af den faktiske postmodernistic taktik kan tage på skolen en masse flere år dit hoved, hvor næsten alle universitetsstuderende tendens til at blive en succes og universiteter er generelt meget avanceret. Ifølge for at engelsk (2003), er Postmodernismen faktisk om at konstruere en bedre måde involverer overvejer planeten af ​​ideer, ideer og også enheder af tanker fra historicitet med kontekst sammen med skiftende design involverer sproglig betydning og symboler, som de helt sikkert manifesterer inde diskursive praksisser som igen forklare dig dannelsesmæssige ledelse plus beslægtede områder. (S. 3) Pædagogisk markedsledere er dette også den korrekte formål modeller med interessenterne med uddannelsen mobning epistemologiske samt axiological rammer, de har tillid til denne positive justere involverer faktiske skoler informative system. Strategisk planlægning vedrørende pædagogiske ledere For pædagogisk ledelse til at være glad ved at udvikle effektive uddannelsesinstitutioner, når de fleste interessenter virkelig forbundet med opnåelsen på uddannelsesinstitutionerne vision, at opdragende leder burde vide, hvordan man anvender metoder i forbindelse med strategisk planlægning i håndhævelsen selve udsigten med universitetet for alle interessenter. Ifølge den center involverer organisationsudvikling og også Leadership (2007), er der 6 måneders tid oprette faser: Mission, Vision og Værdier, Environmental Scan, mål, strategier og handlingsplaner , Plan Creation, foruden Resultater og præstationer. (S. 3-4)

Hvert skridt med ideel oprettelsen relaterer straks sammen med ikke direkte ind i de fem riger er forbundet med mening. Uddannelsesmæssige frontløbere normalt finde dig selv i deres komfort zone uden at skulle overveje, ud over at ændre programmet tilhører skolen. De har fået en frygt for at hjælpe med at arrangere alles fantasifulde og forudseende vision, så når de ser forhindringer, uddannelsesmæssige chefer stå i tillæg til at gå på at udføre deres komfort og lethed zone. Engelsk (2003) hedder, Den psykologiske bagage med hensyn modernisme er afgjort vises i, hvordan undfanger forbundet med sig selv for en medrivende singularitet: total, afsluttende plus absolut (s. 62). Skole facilitatorer tunnel ideer guider disse at være i stand til på nogen måde antage over modernisme, vil de finde noget mest kritiske og sjældent generere nogen form for ændringer. Engelsk (2003) sagde, Postmodernisme er ikke en stor del af begejstrede de løsninger siden anmodninger (s. 4). Vi har fået at anmode tvivl såsom hvor mange af os besluttede at gå galt, og søge løsninger i modsætning til at bevæge sig fremad for dig at deltage i din skyld spil Den første Realm:. Symbolics < / strong> Symbolics spiller en vigtig rolle i udviklingen, og også forbedring med informative programmer. Dr. Kritsonis hedder: Den tidligste rige, symbolics omfatter standard sprog, matematik, og også mange former for nondiscursive Repræsentationsudgifter former, for eksempel gestus, ritualer, rytmiske mønstre og lignende ( Kritsonis, 2007 , s.11). Denne rige arbejder med hovedelementet del, der producerer en produktiv organisation. En tilhører til regionerne, som er mål er faktisk kommunikation. Effektiv forbindelsen er et af flere områder, der tilfældigvis desuden meget stresset, mens i organisere planlægning. Ifølge ind Center vedrørende organisationsudvikling og ledelse (2007), Uden forsigtig kommunikation, transform planlægning virksomhed vil opfylde med modstand fra kolleger. Succesfuld forbindelse bør tages i betragtning for at hjælpe hver gruppe sandsynligvis vil blive ramt af din organisere fremgangsmåde sammen med programmerne mål (s. 5). Denne nation kunne være det nødvendige komponent på uddannelsessystemet. Ledere på skolens skal vide præcis, hvordan for effektivt at kommunikere med de fleste aktører fra skolen. Symbolik kommunikation oplysninger, der forbinder instrumenter, som ofte anvendes til at få møder og dygtig forbedring beregnet for undervisere. Pædagogiske ledere med udsigten involverer involverer forældre og interessenter, der er forbundet med kollegiet har at vide evnen med tilslutning succes gennem forskellige løsninger og også hvordan ideen kan bringe personer ind i visionen tilhører skolen. Elektronisk forbindelse gennem elektronisk for eksempel hjemmesider, e-mails, forex handelssystem cellphone beskeder, SMS-beskeder ud over nyhedsbreve er fantastiske sorter af kommunikation. Ledere bør anerkende energi skabt og mundtlige verbale udvekslinger ud over den måde, det har indvirkning på enkeltpersoner forskelligt. Kritsonis udtalte, almindelige ord kunne være de sorter af diskurs beskæftiger i hver dag dialog, og også crafting (2007 s.111). Pædagogisk markedsledere nødt til at lære den værdighed forbundet med at bruge standard ordforråd defineret ved blot ham. Dr. Kritsonis skitserede standard sprog, det gør det muligt for menneskeheden for dig at kommunikere over en personlig plan. Mange elsker at du tage et særskilt ud af butikken diskutere igennem en gang imellem, såvel som vokser til at være trygge ved at bruge deltagere (2007 s.114). Pædagogiske ledere nødt til at lære at tale effektivt at vide, hvornår og præcis hvor at arbejde med normalt sprog. Dr. Kritsonis sagde Målet forbundet med at implementere sprog kan være transmission (2007, s.. 114).

Sprog kan være en sammenføjning fremkalde i hele samfundet. Det er faktisk din metode mod menneskelige forhold ( Kritsonis, 2007 s.116). Bygning, bevare ud over at opretholde forhold sammen med enkeltpersoner er meget væsentlige for pædagogiske frontløbere samt meningsfulde relationer er normalt anerkendt med nyttige kommunikation. Kritsonis sagde Måske den dybeste fleste menneskelige krav er normalt at blive forstået, og også accepteret ved hjælp af mennesker (2007 s.116). En tilhører til de største konflikter om akademiske ledere er afgjort at realisere forældrenes støtte. For at overvinde en reel udfordring, arrangeret organisere en organisation skal planlægges det sted at begrebet kunne være at give mor og far sammen med vinde deres tillid igennem om disse mens i campus forbedringsprogrammer møder. Ifølge Fisher (1994), For at forbedre forældrenes engagement, tilbyder Mount Cammel High School opnået strategisk planlægning justere modellen. Succesfulde arrangeret blueprints vil være forbundet til kollegiet mandat og primære værdier, opnår team support, holde på at blive tilbudt at indtaste kommer fra de fleste af parterne, opbygge have tillid til, og også mellem deltagerne, foretage visse åbne forbinde med aktørerne sikre høj store synsfelt og også forslag systemer, samt tænke på produktive indsats andre steder. (S. 69-74) The Second Realm: empiri De næste region empiri, indebærer dette videnskaber i den virkelige verden, af levende ting, sammen med med person (Kritsonis, 2007, s. 12). Dette riger koncentrat er faktisk på Science, der arbejder med måling. Disse Sciences giver faktuelle beskrivelser, generaliseringer, plus teoretiske formuleringer og også forklaringer, der overvejer observationer foruden forsøg på kloden med sagen, livet, hoved og også kultur (Kritsonis, 2007, s. 12). Ledere skal kræve optioner i henhold til dine data, der er derude tidligere på at producere beslutninger. Ifølge hjælpe os med hensyn organisationsudvikling og ledelse (2007), Løbende opmærksomhed, vil diagnose er afgørende for at overvåge dine planer fremskridt i tillæg til at undersøge deres resultater. Denne vurdering leverer vejledning med hensyn til at erhverve preplanning strategier tilsyn planlægningsprocessen, og at dømme om dine programmer handlinger i tillæg til strategier er generelt blomstrer i glædeligt dine organisationer mål. (S. 5) Effektive principper forbundet med den faktiske kollegiet konstant evaluere samt måle forskellige programmer. Principals gør brug af diverse eksamen metoder, der er der for foranstaltning lærere ekspertise på forskellige områder og yde støtte se, at det er nødvendigt. Et eksempel vil være den faglige udvikling plus Appraisal System (PDA'er). De specialiserede forbinder sektor hjælper skoleledere beregner ud over at vurdere din succes involverer far eller mor tutor kommunikation. Gennemgang foredragsholdere forælder eller værge telefon brænde desuden hjælper skoleledere sti lærerne interaktionen bruge denne forældre. Dette kan være en metode til at undersøge mor og far involvering og det er indvirkning på lærde præstation. Skoleledere kan virkelig opfordre instruktører til at tilsluttes korrekt sammen med far og mor og tilbyde professionel forbedring på at forbinde strategier, der vil bære betydelige voksen involvering The Third Realm:. Æstetik Den tredje rige, æstetik indeholder forskellige kunstarter, kun som musik,. de særlige synlige kunst, din kampsport discipliner med bevægelse og også materialer (Kritsonis, 2007, p.12) Kunst og musik som regel er gode teknikker til at udvikle børnene. Dr. Kritsonis sagde Mennesker vise deres babyer kampsport til at hjælpe dig de overholder måske kender tænke på en ny god cirkulær uddannelse og læring (2007 p.284). Skolelederne opdager den særlige tiltrækningskraft involverer instruktion inde i deres egen taktik på samme måde som lærerne se storheden i deres egne veje. Det mest afgørende koncept vil være at identificere, hvor underligt eksisterer med næsten ethvert barn. Forinden nogen markeringer på skolen, holde lidenskabelig opdragende ledelse i tankerne børnenes smukke ansigter, før for at færdiggøre beslutninger. I alternative ord, de fleste af beslutninger virkelig bør være designet til denne fordel for børnene andprior til at opbygge en endelig beslutning, en enkelt burde konsultere et nyt spørgsmål: Hvor beslutningen vil formentlig følge dine elever? Principals virkelig brug for at strategisk skabe dette evner inde skole sammen med personalet. Hvert medlem med universitetet giver den faktiske talent og kan ende med at blive lært af innovator på skolen. Skoleledere bør bevidst skelne særlig ekspertise inden for fakultetet samt personale. Transformerende ledere producere plus genkende dette trænere talent og tillade disse folk til at bruge folk talenter og evner i forbedringen i skolen. Ifølge hjælpe os med hensyn Organisatorisk Udvikling sammen med Leadership (2007), Collaborator og Modtagere-Identificere kritiske interessenter med særligt hensyn til krav med strategierne udvikling og rendering normalt er forbundet med betydelig signifikans (s. 3). Identifikation ikke kun instruktører evner og også næsten alle interessenter på skolen kan understøtte spille en vigtig rolle i udviklingen i skolen Den fjerde Realm:. Synnoetics < p> Den fjerde rige, synnoetics besidder præcis, hvad Michael Polany besked eller opkald personlige forståelse plus Martin Buber denne 1-Selvom relation ( Kritsonis, 2007 s.12). Denne nation gør vigtigt om emner, som kan være særligt og afgørende for dig til en person. Synnoetics repræsenterer relationel forståelse og også direkte opmærksomhed (Kritsonis , 2007, s. 12). Det er afgørende, at lærerne forsøger at holde kende og få metoder for at professionelt opfordre eleverne. De personer vil være effektiv, når der troede praksis vil blive formuleret, og også privat meningsfuld retning pædagoger The Fifth Realm:. Etik Den femte realm , etik, omfatter moralsk symbolik denne udtrykkelige ønske snarere derefter Faktisk perceptuelle form eller forståelse relation ( Kritsonis , 2007, s. 13). Etik spiller en central formål, mens i informative system. Uetisk adfærd ansat gennem medlemmerne af skole kan nemt fjerne denne instruktions proces og uddannelsesmæssige faciliteter performance. Medlemmer på universitetet nabolaget hjælp fattige etiske specifikationer normalt har meget lav produktivitet. Gruppe mekanik er ramt plus kommunikation bliver mere undvigende foruden kompleks. Konsekvensen er den faktiske nedgang i skolerne miljø. Korrekt ærlige tendenser vil sandsynligvis have positive resultater for det akademiske system. Medlemmer, der holder sig til høje hæderlige specifikationer hæve deres produktivitet. Gruppedynamik og samtale styrke plus fare i fiasko med uddannelsen falder. Etik skal håndhæves ved blot opdragende frontløbere inden hver skole-program, fordi det gør en sikker atmosfære, som alle vil mindske negativitet inde på skolen . Det skaber påfund inde skole plus bevarer hver kollega ansvarlige. Pædagogiske ledere skal følge livsværdier, og også håndhæve ærlighed på kontoret som et resultat af at give træninger for dine medarbejdere. Håndhævelse samarbejde midt medarbejdere i tillæg til brainstorming forslag inde i kollegiet sammenkomster letter fremme overdreven professionalisme på arbejdspladsen, hvor medlemmerne tilhører institutionen overholde bare om alle regler, politikker samt procedurer. Dette er en af ​​mange måder for at blive en succes i fællesskab. Moral skal håndhæves i hele politikker i tillæg til procedurer. Moral skal udfylde, idet der især udfører der er afhængig af fri, ansvarlig bevidst dommen (Kritsonis, 2007, s. 13). Pædagogiske ledere skal have enorme ærlige standarder vedrørende independantly og resten med interessenterne, der tilhører skolen. De er nødt til at holde for store forventninger til mange interessenter for dig at vise højere moralske standarder. Ifølge Kritsonis (2007), Den fine stue er sammensat fra anerkendelse involverer betydninger, i hver af de riger: mens evnen til at kommunikere forståeligt sammen med kraftigt, at vil arrangere særlige oplevelse forbundet med god mening i betydelige generaliseringer plus begreber bruger forprogrammeret magt, der vil vise denne interne livsstil i skiftende æstetiske konstruktioner, for at gentage med nogle andre, er faktisk dig selv omkring accept og kærlighed, for dig at tage handling sammen med langsom ansvar og også der vil samle den slags symbolik direkte ind i en god bundtet idéer og også engagement. (S. 442) Alle medarbejdere har at forfølge holde store etiske standarder. Den ideelle forberedelse løsning nødt til at levere en lyserød offline for at komme om etiske modeller for enhver skole. Direktøren på kollegiet skal være i stand til effektivt snakke og understrege ind interessenter overdrevne ærefulde kriterier hvordan universitetet besidder. Værdier er etableret inden udvikle en arrangere selve planen. Gennemgang af agenturerne vejledende principper som handy benchmark spørgsmål vedrørende planlægning, specielt når at finde ud af den bedste måde for dig at budgettet for metoder og bestemme triumfer (center vedrørende organisationsudvikling og ledelse, 2007, s. 3). < p> Sjette Realm: Synoptics Den sjette rige, Synoptics, henviser til symbolik, som har været omfattende integrativ. Denne region består af historie, religion og også synspunkt (Kritsonis, 2007, s. 13). Alle værd at nævne dele er afgørende for at understøtte versioner ærlig og betydningen grad af forståelse. Historie, tro samt idé kontur hver af vores idé liv. Kritsonis sagde Af alle de grene skole troede, de 2, som kan være en af ​​de mest omfattende inden chance plus dermed chef tidsramme at få synoptisk funktion er forbundet med synspunkt som værende en komplet vil være den måde at tænke på know- hvordan (eller epistemologi), og metafysik ( Kritsonis, 2007 pp. 546-547). Pædagogisk ledelse har brug for en bred viden (epistemologi), og også metafysik forståelse for at hjælpe dig kontur skolen samfunds vision. Historien tillader instruktions ledere at misfortolke dage gået hændelser ved brug af den faktiske strøm, at den enkelte effektivt studere samfund, så at bistandsprogram dermed for ekstraudstyr på skolen. Effektive informative chefer løbende evaluere sammen med vurdere filer på over til den nuværende. De faglige markedsledere kan udføre til en grundlæggende indflydelse Synoptics når de erhverver den faktiske Campus forbedringsplan foruden alvor bestemme den faktiske pædagogiske faciliteter kultur ( Cloud & Kritsonis, 2006, s. 7). pædagogiske ledere skal være meget forbundet med planlægningen fra Campus Improvement Plan arbejder tæt sammen ved hjælp af alle interessenter med skolen, for at hjælpe forandringer og også forbedre programmer, som ikke kunne hjælpe skolerne perspektiv plus mission. Campus Improvement Plan brug for at målrette måder at styrke forældrenes engagement tilhører skolen. Afsluttende bemærkninger Afslutningsvis er der forskellige mangler i vores pædagogiske system i dag. Facing disse slags mangler brug pædagogisk ledelse dyb viden om de emner, der bidrage til at øge skoler. Pædagogisk markedsledere burde forsætligt pakke byincorporating seks forbundne riger, som betyder anbefalet af blot Dr. Kritsonis at trævle uddannelsesmæssige problemer. Spørgsmål som underskud på universitetsstuderende motivation, voksen involvering, foruden unaligned fantasifulde og forudseende vision af aktørerne kunne alle ende med at blive justeret have postmodernistic strategi understreget ved hjælp af Dr. Fenwick English , men det virkelig opfordrer til robuste, og også stærke ledere idé hele brug af den faktiske foranstaltninger i forbindelse med organisering overveje og integrerede riger af dette betyder i institution forbedring. REFERENCER < / strong> Brain, K., & Reid, I. (2003). Konstruktion forælder vejledning gennem en uddannelse handlinger zone: Hvis skal kunne det være møde? . Uddannelsesforskning, 29 (2/3), 291-205. center med hensyn til organisatorisk udvikling samt Leadership (2007). Strategisk organisering med større uddannelse: En vejledning vedrørende ledere. Rutgers University. New Jersey:. Forfatter Cloud, M., & Kritsonis, W. (2006). Nationale dagsorden: En holistisk strategi beregnet til udvikling på campus udviklingspakke udnytte metoder til at forstå mere end rigerne om angivelse som værende den ramme. Ph.d. FORUM: Journal vedrørende Publishing og vejledningen af ​​de ph.d.-studerende, en par (1), 1-8. Hentet 7 juli 2009, fra http://www.eric.ed.gov engelsk, FW (2003). Den post aktuelle udfordring mod teorien plus toget forbundet med akademisk administration. Springfield: Charles C. Thomas Fisher, S. (1994).. Forberedelse beregnet til forandring: Parental involvering fra Mt. Carmel High School. NASSP Bulletin, 78 (560), 69-74. Haydon, G. (2007). Værdier vedrørende akademisk lederskab. Thousand Oaks, Californien:. Sage Kritsonis, W. (2007). Måder er forbundet med at realisere gennem riger hensyn mening: En filosofi med hensyn til at vælge denne genoptage beregnet til almindelig uddannelse. Houston, TX:. Nationale Forum Tidsskrifter McNamara, O., Hustler, D., stronach, I., Rodrigo, M., Beresford, E. & Botcherby, S. (2000). Plads til at hjælpe manøvre mobilisere den energiske partner i skole-hjem relationer, British Educational Research Journal, 26 (4), 473.489. Dr. William Allan Kritsonis, professor samt fakultetets Mentor www.nationalforum.com Over 56.000 indhold artikler tendens til at være reddet hvert år fra din hjemmeside

Primby

Automatic blog by iAutoblog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.