Enhver virksomhed udnytter nyttig kommunikation, som består af kunderne. Kommunikation er ikke bare videregive oplysninger, den inspirerer tillid, figurer troværdighed, stimulerer deltagelse sammen med genererer loyalitet. Men i moderne global, hi-tech, hurtigt justere lille erhvervsklima, hvordan kan du garantere du interagerer effektivt?
LANDET - FACE-til-ansigt
Der er ingen tvivl om dette ansigt-til-ansigt-kommunikation er næsten alle effektive måde for næsten alle mennesker. Hvorfor? Fordi om sin to-vejs naturen. Det er med hensyn til dialog. Lyttere ikke er passive deltagere. Når nogen afslører, at vil os, vi alle sende et konstant tilstand med hensyn til svar, der vender tilbage til dem. Nogle har tendens til at være verbal, ikke desto mindre mange / de fleste er ikke. Disse reaktioner indeholder den elektriske strøm til virkelig tilpasse kommunikationen øjeblikket udbredes fra oplæser. Hvad mere er, de har fået den elektricitet, der vil justere den bedste måde yderligere lytternes oplevelse, der vil budskab. (Tilsvarende ekstra publikum udvikle beføjelse til at ændre en persons fortolkning.)
Desværre særlige verdensomspændende natur involverer virksomhed gør det vanskeligt at udføre face-to-face møder for enhver kommunikation. Så indikationer af alternativer? Konkret, hvad er alternativerne, der tilbydes ved hjælp af teknologi? p Email - udgangspunktet
De store ting om post tendens til at være flere i tillæg til pænt kendt, såvel som omfatter (men normalt er ikke begrænset til):
* E-mail er et godt system vedrørende formidling af information for at kunne folk. Det er hurtigt sammen med omkostningseffektiv.
* Det vil være forbavsende problemfri - du overhovedet kan hurtigt kommunikere over lejlighed zoner .
* Den præsenterer en god elektronisk rapport trail.
* Det kan spare en fremragende del af deres tid, fordi næsten alle fnug omkring en slags mobiltelefon opkald (de selskabelige finesser) sædvanligvis er bemærket se, at unødvendigt indenfor e-mail.
* Det vil give modtagere med henblik på at forstå og også besvare meddelelser for deres personlige tid.
* Ordlyden, sætningsstruktur sammen med tegnsætning med en e-mail kan opfattes som, og også redigeret lige før sidst men ikke mindst afsendelse.
Men kontakt det omfatter sine begrænsninger:
* Dets underskud på interpersonelle spidsfindigheder er normalt en ny tveægget sværd. Uden din gode ting om andre tilslutningsmuligheder tidskoder, er det til tider svært for dig at tænke på tonen i en e-mail, kan alt dette gøre nogle kommunikation tvetydig.
* Det er bare ikke perfekt for væsentlig kommunikation. For flere personer, elektroniske mails er ikke "real-time" kommunikation. Vi fleste af omfatte, at adresseløse forsendelser sidder nede i bunden med hensyn til listen. Fordi beskeder er så let, at vil ignorere, der er også ukompliceret for dig at glemme.
* Ironisk nok, email os formidling hjælpsomhed giver allerede været på listen over de vigtigste hindringer for at hjælpe det er kommunikation effektivitet. Det er meget nemt at sende e-mail - plus de virkelig er derfor mystisk - at nogle af vores indbakker kan oversvømmes ved hjælp af SPAM. Derfor vil e-mails være tænkt på med en vis mistro. Det er ofte meget svært at få øje på ægte e-mails, men det er virkelig ganske simpelt at bare hit Slet.
* Fordi mail afsendere er typisk geografisk (og generelt kulturelt) langt væk ved hjælp af deres modtagere, har de fået nogen hurtige grafiske og fonetiske stikord til at hjælpe dig disse skræddersy de faktiske oplysninger, som de ganske enkelt skriver.
Men der er en masse 'smide rådighed selve spædbarn hjælp badevandet ". E-mail kan være en fantastisk metode til flere forbinder behov. Og for dem, varen er absolut dårligt rustet til at hjælpe med at håndtere, kan du finde nyere, rigtige systemer, som kan være konstrueret til det job ...
web 2.0-teknologier - Perfect SUPPLEMENT
Web 2.0, en sætning opfundet af blot O'Reilly Media (et amerikansk reklamebureau) inden 2008 henviser til nogle andengenerations forbundet med internet-baserede produkter, der sætter folk arbejder med andre i tillæg til at afsløre fakta online hele ny måder.
Web 2.0-teknologi er kendetegnet ordentligt rundt, hvilket igen hints, hvor disse hjemmesider giver, at kunderne i de internetsider (medlemmer) til at producere og også afsløre indhold, som omfatter ser på plus diskutere ideer, meninger, projekter sammen med spørgsmål . Web 2.0 er faktisk præcis om kommunikation. Det vil være udviklingen fra world wide web via en utallige samling involverer statiske sider for dig til en stærk endeløs verden involverer samtaler. Disse websider er normalt begrænset til bestemte folk (fx denne udøvende), og også parat til at tage de fleste af medlemmerne. Den eneste ændring er den samtale vil tage området i cyberspace, og mennesker, der deltager, kan blive siddende bag et nyt tastatur temmelig meget hvor som helst på kloden.
Vigtigere er det, en ny læser ide den egentlige betydning indenfor en slags web 2.0 kommunikation er afgjort bestemmes, ikke nødvendigvis kun af udgiveren, men også fra de tendenser (f.eks kommentarer) i publikum. Hvad mere er, din udgiverens reelle oplysninger er normalt en meget mere flydende, mens den også vil blive informeret på grund af tendenser på publikum. I forskellige ord, Web 2.0 ekspertise tendens til at være langt langt mere ligner ansigt-til-ansigt samtaler end næsten enhver samtale teknologi foran dem.
Så hvad er de fleste af disse nye teknologier, som vi har brug for at forsøge at holde øje med? De to en masse bemærkelsesværdige er 'Wikis "og også" Blogs ". Følgende definitioner er som regel igennem, en internet-leksikon formuleret som en wiki.
* Wikis - En wiki kan være en form for internet site, der giver brugerne mulighed for der vil hurtigt tilføje, klare væk eller måske ellers ændre og også ændre indhold. Denne nemme forhold sammen med betjening gør en slags wiki et kraftfuldt værktøj til at få kollaborativ authoring. Eksempler indeholder Wikipedia (wikipedia.com) og WikiWikiWeb ().
* Blogs - En weblog, som kan være almindeligt forkortet til blog, er virkelig en form for på internettet dagbog eller endda avis, som lader en til at style deres eget indtryk på noget. Blogs giver normalt kommentar eller rapporter og også data over et særligt emne. En typisk hjemmeside blander tekst, billeder, samt backlinks, der vil alternative blogs, online sider, sammen med medierne. Blogs tendens til at være formulering baseret, men de vil indarbejde fotografier, video lektioner eller lyd (podcasting). Blogs kunne præsenteres på en måde, som gør en diskussion blandt brugerne. Som et stærkt eksempel, se, at Sydney Morning Herald rejse web log (/ lostintransit /).
ANVENDELSE AF WEB 2.0
bruge face-to-face omgængelig sammenkomster og også fora, på internettet sammenkomster tiltrække en bred vifte af deltagere er villige til at være i stand til at engagere, underholde venner med, tips i tillæg til forelæsning.
Det syntes at være dokumenteret inde The Australian (tirsdag otte August 2006), at denne offentlige precessing element i Web 2.0 har ikke alt for længe siden også blevet accepteret af den amerikanske regering. Det amerikanske udenrigsministerium omfatter begyndte såsom blogging sammen med andre Web 2.0 aspekter at producere offentlige tips til borgerne. Det er normalt beskæftiger wiki model udbydere med henblik på at forbedre informationen i form af giver mulighed for små ekspert små samfund at styrke rådgivning.
samme indhold foreslået som Australiens bidrager info rådgivende organ, din australske regering Information Management Office, erhvervet i gang eksperimenterer med os går for blogs, wikis og andre Web 2.0-teknologier.
frisk on-line omgængelig CPA affiliate netværk champignon, kan de stadig mere centreret om nicher, hvis det overhovedet er muligt hensigtsmæssigt, for at medlemsrettigheder baserede organisationer samt NFP sektor. Eksempler omfatter offentlige sociale støtteordninger indeholder My Space (), Klassekammerater () plus Bikely (bikely.com).
ANDRE nyttige teknologier
* SMS - Short Message Service (SMS) kan være en udbyder tilbudt om næsten alle elektroniske mobiltelefon enheder (og forskellige mobile enheder, fx en Pocket PC, eller endda lejlighedsvis undertiden computerens desktop computere) dette skaber, at sende forbundet med kort beskeder mellem mobiltelefoner, andre håndholdte enheder og måske fastnet telefoner.
* Podcast - Podcasting kan være den måde, der er forbundet med at give væk hiburan filer, ligesom lydoptagelser og også video programmer via internettet gør brug af syndikering feeds med hensyn til afspilning på mobile produkter i tillæg til bestemte computere <. / p>
* webinarer - webkonferencer er ansat som gemmer gruppemøder eller måske overleve præsentationer over internettet. I de særlige tidligere flere år på internettet, denne ordene "webkonferencer" sammen med "computer-konferencer" endte generelt vant til at tale om parti chats gjort i bare en opslagstavle (via offentliggjorte ordlyd meddelelser), kvinder og mænd sætning giver skred at anbefale specielt til at hjælpe "live" eller endda "synkrone" møder, mens den offentliggjorte konceptet anden diskussion kaldes en "forum", "opslagstavle", samt "opslagstavle". Et webinar er et seminar, som kan blive udført omkring den særlige World Wide Web. Det kan være en slags webkonferencer. I formular en kontrast med en webcast, som er transmission forbundet med tips i en enkelt retning, er et web-seminar bygget til altid at være interaktiv blandt business studievært samt publikum. En webinar kan være 'live' indenfor forstand, at tips afgjort transporteres i henhold til dig til en god dagsorden, ved hjælp af et start-og sluttidspunkt. I mange tilfælde kan den pågældende studievært godt chatte mere end en standard telefonlinje, går tilgængelige oplysninger bliver vist på skærmen, og markedet kan helt sikkert reagere om deres helt egne telefoner, fortrinsvis en højttaler. Selv om det ikke nødvendigvis betragtes som Web 2.0, kan webinarer være en nyttig mekanisme for info distribution og debat blandt programmets etablerede agenturer og SMS kan udføre vigtige eller kritiske bekræftelser.
KONKLUSION p Email vil være - og vil fortsat være - en god utrolig nyttigt foruden praktiske transmission værktøj. Faktisk overvejer begyndelsen involverer forskellige teknologier, der tilfældigvis også ekstra direkte, mere umiddelbar, eller højere inklusive ansigt-til-ansigt-kommunikation, er e-mail forbedret. Efterhånden som virksomhederne supplere deres elektroniske forbrug post ved hjælp af forskellige andre kommunikationsteknologier, skal e-mail være stadigt mere tilbageholdende for alle de marketing kommunikation med henblik på at der normalt er det virkelig er fortrinsvis velegnet.
Ken Lynge Primby http://kenlyngeprimby.wordpress.com}
Automatic blog by iAutoblog
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.